Roșiile mele

Am semințele mele, mama păstra mereu semințe de la roșiile cele mai dezvoltate, mai frumoase, mai sănătoase! Asta fac și eu! Fac și răsad dar pun semințele și direct în pământ, în grădină!

Aici e cutia cu răsad.

rasad (2)

Aici e planta crescută în grădină, din sămânță.

cuib

Dar nu mă limitez la roșiile mele! Mi-a plăcut și îmi place să am și alte soiuri. Tratez noile venite în grădina mea cu o grijă specială, le plantez într-un fel de “guler” și am constatat că astfel răsadurile au fost ferite și de melci și de alți invadatori!

guler (2) guler

Așa ajungem de la “guler” la… roșie, la fruct!

rosia (2) rosia

Înainte de a planta răsadurile pregătesc solul cu un amestec de baligă de cal, de capră, urzică și tătăneasă tocate și multă apă!
ingrasamant
Apoi ud răsadurile, la rădăcină, săptămânal, cu macerat de urzică! Cu acest macerat le și stropesc, împotriva dăunătorilor!

apa

Restul e… grădinărit!

004 (2) 023 032 047 068 069 071 multietajata

Copilii

Îi rupem (tăiem), îi aruncăm sau îi tocăm și îi lăsăm la rădăcina plantelor!

Eu am făcut altceva! I-am pus într-n borcan cu apă și zer! Au rezultat niște rădăcini de mai mare frumusețea!

copili 1 copili 2
Abia aștept să fotografiez rodul lor!

 

Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Roșiile mele

  1. Mirelun zice:

    Bun venit Miruna !
    Frumoase poze și interesantă ideea cu gulerul de prrotecție. Aștept să văd roșiile locale rodind și mai ales sunt curioasă cum legi roșiile pe sârmă.
    Spor la treabă !

    • Bine te-am găsit, Mirela! Bine te-am găsit în această frumoasă lume a grădinăritului! Iartă-mi întârzierea răspunsului dar am fost plecată! Am profitat de perioada ploioasă, oricum nu pot să fac prea multe în grădină și fost în vizită la copii!
      Pozele mele nu se compară cu cele văzute pe blogul tău! Ești fotograf profesionist cu foarte mare aplecare spre detalii, culori și lumină! Eu, una, sunt impresionată!
      Oo, sunt mândră de roșiile moștenite, au un gust minunat! La anul o să îți trimit semințe!
      Vine imediat și perioada legării roșiilor pe sârmă, mai ales cu ploile astea!!!
      Mulțumesc, spor la treabă și ție! Eu am doar legume, tu ai și flori, și pomi! Cred că muncești din greu dar merită, cu siguranță!

Comentariile sunt închise.