Jurnal de grădină

Nu știu ce vedeți voi dar eu văd o plăcintă de dovleac, pe masă un pahar de vin și prin fereastră se vede bruma de pe gard! Mai sunt trei luni până atunci!

084 085

Aici finalitatea e mai rapidă, mai exact în prima oală de ciorbă!

086

Am încercat să număr fructele și am cedat când am ajuns la 70! Da, nu am greșit, 70! Și mai sunt trei etaje de inflorescențe! Mă declar fană „ildi”! Celelalte sunt doar marjorete!

092 093

Roșia galbenă de jos e Sungold! Adică e cea mai gustoasă roșie pe care am întâlnit-o, „arome la capsulă”, esențele se țin în recipiente mici, clar!

094 096 097 098 099 100 101 104 109

Porodici sau părădăici? Mama le zicea „roșii grase”! Deschid o nouă pagină cu numele „Experiment”. Experiment pentru voi, pentru mine e lucru știut de mult. Am pus semințele direct în sol, nu am rărit, nu am copilit, nu le sprijin, nu le leg. În aceste tufe voi avea roșii coapte (și extraordinar de aromate) mult timp după ce mănânc plăcinta de dovleac! Urmăriți pagina și veți fi martorii experimentului!

110 111

Dieta: apă, cenușă, urzică tocată, tătăneasă tocată, „măsline” de capră! Cel puțin la două săptămâni!

120

Mirela nu a crezut că roșiile pot fi cultivate „pe spalieri”!

123

Culori, culori!

124 125

Marfă nouă în magazin! Pack choi (sus), muștar roșu, jos!

126 127 128

Săptămână rodnică să aveți!

Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Jurnal de grădină

  1. Mirelun zice:

    Bună dimineața Miruna,
    Urmăresc cu interes experimentul tău și m-ai convins, roșiile pot fi crescute pe sârmă.
    Tomata Sungold este și preferata mea. Văd aici Perun și Kumato. Ce alte soiuri mai ai aici?
    Ți-am „furat” ideea etichetării cu bandă izolatoare. Este foarte practică.
    Spor la adunat semințe! 🙂

    • Bună dimineața, Mirela!
      Ploaia m-a gonit în casă! Soiurile… sunt în „produse disponibile”! 🙂
      Oricum pentru tine o să păstrez cele mai sănătoase roșii „experiment”, crescute aici de când știu eu!
      Apropo de denumiri, până să văd blogul tău și, prin el, celelalte „grădini”, nu acordam foarte mare importanță detaliilor, erau doar roșii care îmi plac și roșii care nu îmi plac! Când merg la piață în Cugir văd eticheta „roșii de Vinț”, când merg la Alba văd „roșii de Cugir” dar nimeni nu detaliază! Până acum am vândut semințe și răsaduri prezentându-le ca roșii timpurii, roșii mari, roșii galbene sau pentru bulion! Din toamna aceasta o să am catalog pe tarabă!
      Mulțumesc, am început să adun și de la roșii, așa știu de la mama, primul fruct dă semințele cele mai viguroase!
      Îți doresc mult spor la munca din grădină, mâna ta arată cât efort este până la cules! Fructele acelea superbe compensează efortul!
      Bulionul galben… m,-a dat gata! Mi l-am fixat ca target pentru anul viitor!

Comentariile sunt închise.