Valsul toamnei

Nopțile sunt reci, diminețile sunt friguroase, ziua e călduță doar în bătaia soarelui… În compostul ce se antrenează pentru sezonul de primăvară găsesc râme și larve de… cărăbuș, cred!

002

Dovleacul continuă să își accentueze ridurile, deși are la îndemână sucul de roșii, atât de recomandat pentru ten! 🙂 Alături, o ceapă confundă lunile! Nu e aprilie, grăbito, e septembrie!!!

004 006 003

În brazda muștarului am semănat mărar, mărar care m-a refuzat și în primăvară! De bunăvoie și nesilit de nimeni, a ieșit tot… muștarul! Bulversarea mea e totală când văd… afidele! Madamme cu ochii verzi, cu domiciliul în Bruxelles și reședința în grădina mea, e mamă bună pentru un roi de afide mutante, cred! Cum rezistă gângăniile astea frigului? Și ca să nu fie o întâmplare, și Doamna fasole adună la piept roi de afide negre! Că așa e toamna, colorată!

008 009 031 032 033

Roșiile continuă să poarte flori, să adune culoare în gogonele, dar gustul lor s-a schimbat mult!

011 010 015 016 019 017 020 021 022 023

Roșia care a ieșit de capul ei în colțul cu resturi vegetale a rămas așa, înflorită! Nici nu rodește, nici nu-și pierde culoarea! Mai vedem…

026

Kiwano continuă să își lăfăie purcelușii țepoși, concomitent cu vârfuri fragede de creștere! Doamne, ține-l!

012 013

Închei cu… experimentul! Semi-eșecul continuă, spre mirarea mea tulpinile s-au alungit pe sol fără să facă rădăcini adiționale, iar acum, ca să fie surpriza și mai mare, se înalță! Dă, Doamne!

024 025

Valsul face pirueta de final, în culori de toamnă!

029 018 027

Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

6 răspunsuri la Valsul toamnei

  1. oana a zice:

    Ce m-a mai amuzat faza cu dovleacul ridat 🙂 Cat despre tomate, saracele nu cred ca vor mai ajunge sa se coaca. La noi deja a fost bruma si ieri si vineri.

    • Mulțumesc pentru vizită și comentariu. O să-i pun fundă roșie dovleacului, este aproape de poartă, care cum intră dă cu ochii de el și se miră! O să mi-l deochiați! 🙂
      Da, roșiile se pregătesc de… murături!

  2. Elisa zice:

    Daca vrei sa scapi de puricii de pe fasole (am avut si am incercat) stropeste-o cu apa in care pui sapun lichid. Zau ca merge. Am scapat de puricii aia negri de pe fasole dar si de musculita alba de pe petunii si peste tot unde a aparut in curte. Deci, merge si este eficienta solutia, doar ca e musai sa stropesti plantele direct pe musculite sau pe purici de jur imprejur si sub frunze.
    Dar, poate ca poza aia cu fasolea e veche, acum o fi uscata fasolea, ca eu am cules-o pe cea lasata de samanta in teci uscate.
    Toate bune!

    • Am făcut asta de ieri! Astăzi deja o mare parte din gângănii erau pe jos! Mirarea mea este că au apărut acum, când nopțile sunt reeeeci! Vara – înțeleg, dar acum?
      Uite, vedeți? Vă mirați că am fasole verde, eu mă mir că am afide! Priviți pozele, sunt făcute ieri, au data pe ele!
      Bucuroasă de vizită, doamne-ajută și toamnă frumoasă!

      • Elisa zice:

        Mi-a ramas in fata poza cu fasolea, nu am marit pozele, dar nu-i nicio problema, sper ca nu am suparat cu ceva. La noi nu mai este fasolea verde la ora asta, de asta m-am grabit sa spun ce-am spus. Afidele apar dupa ploi, deci frigul nu le deranjeaza 🙂 🙂
        Cu bine!

    • Nici vorbă de supărare! 🙂
      Grădina mea e la doi pași de munte, vară ca aceasta care a trecut parcă nu am văzut niciodată, ploioasă (și mai rece, zic eu, din această cauză!), septembrie a debutat de parcă ar fi Brumărel, și totuși în grădină roșiile au flori, castraveții au, jos, fructe îngălbenite și în vârf „degețele” fragede, am cules de două ori tecile de fasole și încă mai am păstăi verzi, ceapa se zbate să crească, muștarul e mai mare decât în primăvară…
      Plantele, înțeleg, se bucură de orice rază de soare, de multe ori vedem meri înflorind toamna, magnolii ori liliac, dar afidele? Fără să am habar în domeniu, cred că orice ființă vie rezistă la temperaturi joase întâmplătoare, dar TOATE nopțile au fost în jurul temperaturii de 10 grade, ieri termometrul a rămas la 14 grade… Credeam că sezonul lor e doar vara! Mea culpa!
      Așadar nu m-a deranjat deloc vizita și comentariul dvs, dimpotrivă, m-a bucurat și mă bucură în continuare!
      Week-end plăcut să aveți, să avem!

Comentariile sunt închise.