Pastel

Toamna este deja friguroasă. Ziua e soare dar căldura este înșelătoare. Orice adiere e rece, alungând căldura plăpândă a razelor. Ocupați cu activități „specifice” (a se citi ghinars, jinars, țuică, pălincă sau alte denumiri), bărbații tratează grădina ca pe ceva secundar! Oftez dar mă bucur, în lumina filtrată apuc să admir culorile care nu vor să se topească în cafeniul pământului.

030

În brazda cu varză de iarnă observ o plantă care îmi atrage atenția.

035 036 040

Este, evident, muștarul roșu! Aici s-a scuturat, în septembrie, când i-am cules păstăile, apoi am săpat brazda, am semănat și am plantat varza de iarnă. Nu prea a plouat, buruienile s-au lăsat păgubașe ori hibernează, doar el, muștarul roșu, a crescut „de bunăvoie și nesilit de nimeni”. Și e bine-mersi, etalându-și culoarea specifică încă din fașă!

Acolo unde l-am semănat intenționat, unde l-am îngrijit, e mare, e imens, e fraged, e… roșu!

032 033 218

Surpriza mare este că am găsit muștar și dincolo de gardul grădinii, printre buruieni. Muștarul e mai tare decât grădinarii!

015

Premiul absolut: grădina mea a fost mai mult o încercare decât o dorință, cineva a vrut să încerce diverse soiuri în climatul de aici, mult mai rece decât în sud. Ei bine, iată premiul! Fisalis copt la poalele muntelui!

019 020

Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

5 răspunsuri la Pastel

  1. Mirelun zice:

    Muștarul roșu este gustos și ușor de cultivat. Rezistă peste iarnă în grădină și la primăvara te vei bucura de el. Odată însămânțat nu mai ai grija lui.
    Pak-choi l-ai semănat în toamnă? Este foarte frumos. Îmi place mult să-l gătesc.
    La fel de bun este tatsoiul.
    Numai bine!

    • Muștarul și pak-choi-ul vor fi nelipsiți din grădină! Au frunze mari, cărnoase, gustoase, fragede, pline de sevă și condimentate! Le folosesc numai la salte!
      Am semănat și în primăvară, și acum, în septembrie, folosind semințe culese de la plantele mele! Muștarul a apărut și în fosta lui brazdă, s-a autoînsămânțat, și e colorat și viguros!
      O seară plăcută îți doresc!

  2. nelucraciun zice:

    Am si eu niste rasaduri minuscule de mustar rosu. Dar, cum se anunta o toamna lunga-lunga, sper sa-l vad si eu mai mare in gradina.

Comentariile sunt închise.